Waarom waarom, waarom?
Workshop doorvragen naar achterliggende behoeften.
Marketing - Doorvragen
Workshop doorvragen naar achterliggende behoeften.
Marketing - Doorvragen
Gefeliciteerd: Je mag als mediavormgever het probleem van een ander op gaan lossen! :-) Aan jouw designteam de schone taak om iets te maken wat écht gaat werken. Om dat voor elkaar te krijgen moet je zo dicht mogelijk bij de kern van het probleem komen. Maar hoe vind je dat eigenlijk?
Gesprekken met opdrachtgevers, doelgroepen en experts kunnen waardevolle informatie opleveren. In deze workshop maken we daarom kennis met de Schone Kunst van het Doorvragen.
We oefenen eerste kort en daarna wat uitgebreider met een bekende gesprekstechniek LSD: Luisteren, Samenvatten, Doorvragen. We ronden af met een klassikale vraag.
Aan het eind van deze workshop:
Weet je dat je met doorvragen bij de achterliggende behoeftes komt
Weet je dat het kennen van achterliggende behoeftes ten goede komen aan het ontwerp.
Heb je geoefend met doorvragen
Weet je wat LSD betekent en heb je deze gesprekstechniek toegepast in een kort interview
Zoek de aller-achterste-achterliggende behoefte achter de laatste aankoop in de kantine of supermarkt.
Maak duo's. Iemand interviewt. Iemand antwoordt.
Wat heb je net / gisteren gekocht in de kantine / supermarkt? (bijv. een broodje kaas)
Waarom koos je voor dit broodje?
Zijn er naast de smaak nog andere redenen waarom je hiervoor koos?
Wat had je ook kunnen kiezen?
Waarom vind je gezondheid belangrijk?
Blijf doorvragen totdat je de aller-achterste-achterliggende behoefte weet.
Na 5 minuten stop je en wissel je met elkaar van rol.