Omdat het werken met een echte klant voor de meeste studenten nieuw zal zijn, krijg je een aantal workshops om je hierop voor te bereiden.
Wat doe je in het eerste gesprek? Welke vragen moet je stellen? Hoe houd je de klant op de hoogte? Hoe werk je goed samen als team? Hoe houd je de planning in de gaten? Hoe organiseer je jullie bestanden?
Dit soort vragen gaan we beantwoorden in de eerste twee weken.
Voor Voorwerk krijg je geen cijfer, wel is het bepalend voor welke klant je toebedeeld krijgt.
Begin week 2 krijg je namelijk een lijst met circa 13 verschillende klanten waarvoor jij mogelijk kunt werken. Je kiest daaruit persoonlijke top 3 en schrijft een motivatiebrief voor jouw eerste keuze waarom je deze klant zou willen en met wie je eventueel zou willen samenwerken. Op basis van deze brief, jouw portfolio en jouw inzet tijdens Voorwerk bepaald het kernteam welke klant je krijgt.
Bij de aftrap van het volgende project (na week 2) wordt de verdeling van de teams, klanten en coaches bekend gemaakt.
Het eerste contact
Welke vragen stel je aan een klant?
Tijdig communiceren
Klantcontact digitaal en telefonisch
Rollenspel
Wat is Design Thinking?
Welke stappen doorloopt een ontwerpproces?
Introductie portfolio jaar 2 > selectie van je werk
Uitleg in Adobe Portfolio, wel vrijheid bij studenten voor andere tool zoals ReadyMag
Leer de juiste termen om goed te kunnen communiceren met elkaar en de klant
In deze workshop leer je hoe je met Scrum duidelijk samenwerkt in een team en stap voor stap een project aanpakt.
Afspraken nakomen (rollenspel)
Vanuit één concept verschillende ontwerpen maken
Wat voor bedrijven zijn het?
Welke opdracht hebben ze?
Top 3 opstellen
Motivatiebrief schrijven
Aan het einde van week 2 lever je jouw top 3 in, met jouw motivatiebrief voor jouw eerste keuze en jouw portfolio.