WORKSHOP - Guerrilla 'Out of the box'
Een concept bedenken dat net wat anders is dan normaal
Marketing - Guerrilla 'Out of the box'
Een concept bedenken dat net wat anders is dan normaal
Marketing - Guerrilla 'Out of the box'
Weten jullie nog wat guerrilla marketing is? Deze manier van adverteren zorgt voor het verrassingseffect, en het valt altijd op zodat je het wel MOET vastleggen. Hoe zorg je ervoor dat zo'n campagne viral gaat op social media? En vooral, hoe zorg je ervoor dat er iets blijvends achterlaat bij je doelgroep?
De drie elementen 'doelgroep', 'doel product/event' en 'locatie' zijn staan hierin centraal. Maar nu is de uitdaging om echt een originele campagne te bedenken. Blijf niet hangen in wat je al kent of vaker hebt gezien, val op!
Je krijgt eerst een dosis inspiratie en daarna gaan jullie zelf aan de slag om echt 'out of the box' te denken.
Aan het eind van deze workshop:
Weet je wat guerrilla marketing (ook alweer) is
Heb je veel inspiratie gekregen over guerrilla marketing
Weet je waar je op moet letten bij het bedenken van een guerrilla campagne
Weet je hoe je door een oefening een 'out of the box' concept voor guerrilla campage kan bedenken
Opdracht: "Out of the box"
Vouw je A4 papier in 3 delen.
Start met de bovenkant met een hoofd/ character > Doelgroep
Geef je papier door naar je klasgenoot rechts.
Teken het middelste gedeelte, het lijf, een voorwerp > Product
Geef je papier door naar je klasgenoot rechts.
Teken het onderste gedeelte, benen + achtergrond > Locatie
Zorg dat je je papier weer terug krijgt.
Bedenk met jouw papier en deze 3 onderdelen; doelgroep, product en locatie een concept voor een guerrilla campagne.
Hoe gekker hoe beter; je kunt altijd nog terug naar het ‘normale’.
Bonus 1: Bedenk een call to action erbij.
Bonus 2: Maak een visual van je concept.
Je mag het kort opschrijven, kan je je idee pitchen?